CargoON produceert gids om verladers te helpen bij hun digitaliserings proces

Amsterdam, 28 november 2023 - Het transportmanagementsysteem speciaal voor verladers en distributeurs, onderdeel van de Trans.eu Group, heeft een handboek opgesteld over de stappen om digitale adoptie succesvol te voltooien.

De afgelopen jaren is het digitaliseringsniveau in productie- en distributiebedrijven in Nederland aanzienlijk gestegen. Deze vooruitgang is grotendeels te danken aan het feit dat bedrijven het belang hebben ingezien van het gebruik van digitale technologieën om de efficiëntie, productiviteit en concurrentiekracht te verbeteren in een geglobaliseerde en digitale bedrijfsomgeving.

Een nieuw paradigma waarin digitalisering een essentieel proces is geworden om het concurrentievermogen, de veerkracht en de flexibiliteit van productie- en distributiebedrijven te verbeteren. De keuze van de juiste technologiepartner is echter cruciaal in dit proces.

Daarom heeft CargoON, het innovatieve transportmanagementsysteem voor verladers en distributeurs van de Trans.eu groep, een gids ontwikkeld om de beste partner te kiezen voor het digitaliseringsproces van verladers.

Waar moeten we op letten bij het kiezen van een digitale oplossing?

Het digitaliseringsproces begint met het identificeren van verbeterpunten in de hele waardeketen van het bedrijf. Elk aspect van het bedrijf moet worden geanalyseerd op mogelijkheden voor verbetering door middel van digitalisering.

Het is belangrijk om een tool te kiezen die alle processen volledig dekt, maar ook een gefaseerde implementatie mogelijk maakt om elke stap te valideren wat betreft de behaalde voordelen.

Aan de andere kant moet de juiste technologiepartner een team van interne ontwikkelaars hebben die de specifieke behoeften van het bedrijf begrijpen, en daarnaast standaard modulaire oplossingen bieden die een snelle implementatie mogelijk maken. De reputatie, staat van dienst en referenties van de technologiepartner moeten ook worden beoordeeld om er zeker van te zijn dat deze betrouwbaar is en in staat om de gestelde doelen te bereiken.

Bij het kiezen van een technologiepartner moeten we ook rekening houden met de structurele factoren van het bedrijf, zoals het budget en de human resources die nodig zijn voor de implementatie, waarbij we oplossingen die te belastend zijn of te lang duren om te implementeren, moeten vermijden.

Tot slot is de capaciteit van het bedrijf om digitaal te gaan werken van cruciaal belang, dus het beheersen van weerstand tegen verandering en het bevorderen van een open houding zijn de sleutel tot succes in dit proces.

Uiteindelijk is het succes bij het kiezen van een digitale oplossing gebaseerd op de ervaring en de tijd die wordt besteed aan de interactie met het platform. Er zijn echter belangrijke indicatoren die de juiste keuze bevestigen: de oplossing is uitgebreid en modulair; ze is gemakkelijk aan te sluiten en te gebruiken; en ze maakt gebruik van het SaaS-model (Software as a Service) om de communicatie en samenwerking in een externe of hybride werkomgeving te vergemakkelijken.

Download de volledige gids hier

Florian Burr

Marketing & Communications Expert

Over CargoON

CargoON is een innovatief platform voor verladers om alle betrokken partijen in het wegtransport te digitaliseren, automatiseren en communiceren. De combinatie van de verschillende modules zorgt voor een geoptimaliseerde toewijzing van ladingen, toegang tot meer transportcapaciteit, real-time zichtbaarheid van de transport uitvoering en een efficiënt beheer van laadperrons. De bedenker van het merk is de Trans.eu Group - een leverancier van innovatieve oplossingen voor de transport- en logistieke sector die sinds 2004 met succes een van de belangrijkste logistieke platforms van Europa heeft ontwikkeld.

Persberichten in je mailbox